POTPORA HAAŠKIM UZNICIMA 970X90

VELIKI KORAK

Znanstvenici vjeruju da su pronašli lijek protiv demencije

Objava:21.4.2017. 8:21
Znanstvenici vjeruju da su pronašli lijek protiv demencije

Znanstvenici se nadaju da su našli lijek koji zaustavlja neurodegenerativne bolesti mozga, uključujući demenciju, piše BBC.

Britansko Vijeće za medicinska istraživanja (MRC) je 2013. prvi put zaustavilo propadanje moždanih stanica u životinja, što je bila vijest koja je obišla svijet.

Aktivna supstanca nije bila pogodna za ljudsku primjenu, jer je izazivala oštećenje organa. Sada su pronađena dva nova lijeka koji bi trebala imati isti zaštitni učinak na mozak i dokazano nisu štetna za ljude.

Da je to jako uzbudljivo, rekla je prof. Giovanna Malucci, iz odjela za toksikologiju MRC u Leicesteru. Ona sada želi pokrenuti klinička ispitivanja na oboljelima od demencije i očekuje da će se rezultati znati u roku dvije do tri godine, javlja Hina.

Novi pristup zasniva se na prirodnim obrambenim mehanizmima moždanih stanica. Kada virus uđe u stanicu dolazi do nastajanja virusnih proteina. Stanice odgovaraju tako da prekidaju proizvodnju gotovo svih proteina kako bi zaustavile širenje virusa.

Brojne neurodegenerativne bolesti uključuju proizvodnju štetnih proteina koji aktiviraju istu obranu, ali uz puno štetnije posljedice. Stanice možda prekidaju proizvodnju tako dugo da na kraju same ne odumru. Taj proces može uništiti sposobnost kretanja, pamćenja, a ovisno o bolesti i izazvati smrt.

U prvom istraživanju znanstvenici su uspjeli spriječiti aktivaciju obrambenog mehanizma i zaustaviti napredovanje prionske bolesti u miševa, što je bilo prvi put da je neka neurodegenerativna bolest zaustavljena kod životinja. Nastavak istraživanja pokazao je da bi taj pristup mogao zaustaviti cijeli niz degenerativnih bolesti. Stručnjaci opisuju to otkriće kao prekretnicu na tom području, iako je aktivna supstanca štetna za gušteraču.