LOŠE VIJESTI ZA ZEMLJU

Ozonski omotač uopće se ne oporavlja!!!

Objava:6.2.2018. 19:00
Ozonski omotač uopće se ne oporavlja!!!

Znanstvenici su u utorak upozorili kako se ozonski omotač, koji nas štiti od štetnog ultraljubičastog zračenja sa Sunca, ne oporavlja iznad najgušće naseljenih područja.

Najveći gubici u ozonu bili su iznad Antarktike, međutim, velika ozonska rupa tamo se zatvara zahvaljujući zabrani kemikalija koja je stupila na snagu protokolom iz Montreala 1987. godine. No, ozonski omotač okružuje cijelu Zemlju, a nova istraživanja otkrila su da se on stanjuje u nižoj stratosferi i to iznad nepolarnih područja.

Slabija zaštita od UV zraka koje mogu izazvati rak posebno je zabrinjavajuća prema ekvatorskom pojasu, području u kojem je puno jača sunčeva svjetlost i žive milijarde ljudi.

Razlog pada ozona na nižim razinama još nije poznat, iako znanstvenici sumnjaju na kemikalije koje se koriste u razrjeđivačima i promjene u atmosferskom kruženju zraka uzrokovane klimatskim promjenama.

- Studija je u nižim i srednjim geografskim širinama, gdje je sunce intenzivnije, pa to nikako ne može predstavljati dobar znak za rak kože - rekla je profesorica Joanna Haigh s Imperial Collegea u Londonu, koja je članica međunarodnog istraživačkog tima.

- To je zabrinjavajuće, iako je protokol iz Montreala učinio ono što smo htjeli učiniti u gornjoj stratosferi. Međutim, događaju se stvari koje još ne razumijemo - kazala je Haigh.