MATICA HRVATSKA HOUDEK 970X90

VELIKO OTKRIĆE

NASA-ine sonde otkrile novi radijacijski pojas oko Zemlje

Objava:18.5.2017. 9:53
NASA-ine sonde otkrile novi radijacijski pojas oko Zemlje

NASA-ine svemirske sonde detektirale su treći, zasad nepoznati radijacijski pojas oko Zemlje, a testovi potvrđuju kako on ima značajan utjecaj u svemiru, piše Science Alert. Naš planet je okružen s dva slična radijacijska pojasa, a sonde koje, s obzirom da promatraju Van Allenove pojase zračenja, nose naziv Van Allenove sonde, detektirale su nešto čudno tijekom promatranja aktivnosti nabijenih čestica koje se nalaze u Zemljinom magnetskom polju.

Znanstvenici su otkrili kako treća barijera proteklih par desetljeća pogurava Van Allenove pojase zračenja od Zemlje, zbog čega je Zemlja izložena manjoj razini radijacije udaljenije nego 1960-ih godina, prenose Vijesti.hr

Znanstvenici smatraju kako su vrlo niske frekvencije radio komunikacije postale sve manje učestalije nego tijekom šezdesetih, stoga su znanstvenici NASA-e potvrdili kako su one mogle utjecati na kretanje čestica u svemiru.

"Nekoliko eksperimenata i promatranja pokazalo je da, pod pravim uvjetima, radio komunikacijski signali kod vrlo niskih frekvencija mogu utjecati na sastav visokoenergetske radijacije oko Zemlje", tvrdi Phil Erickson s MIT Haystack Observatorya u Massachusettsu.

Ispostavilo se kako vrlo niske frekvencije odlaze u svemir i okružuju naš planet, zbog čega je došlo do stvaranja novog pojasa oko Zemlje. Ovo nije prvi put da ljudi utječu na svemir, s obzirom da svoj trag tamo ostavljamo od 19. stoljeća, a posbeno tijekom prethodnih pedeset godina.