DOBRO JE

Asteroid 2012 TC4 'za dalku' promašio Zemlju

Objava:12.10.2017. 16:16
Asteroid 2012 TC4 'za dalku' promašio Zemlju

Asteroid 2012 TC4 promjera između 12 i 27 metara, "za dlaku" je noćas promašio Zemlju, preciznije za 44.000 km, jureći brzinom od 17 kilometara u sekundi, prenose agencije.

Američka svemirska agencija (NASA) izvijestila je da je njegova masa oko 7000 tona, a Zemlji je bio osam puta bliže nego Mjesecu, prenijela je Hina.

Asteroid je otkriven 2012. godine iz opservatorija na Havajima. Ponovno će nas obići 2050. i 2079. godine. Da se konkretno ovaj asteroid sudario sa Zemljom, došlo bi do eksplozije siline poput eksplozije 20 atomskih bombi.

No astronomi diljem svijeta izračunali su da trenutno nijedan asteroid u Sunčevu sustavu nije na takvoj putanji da bi se sudario s našim planetom u sljedećih 100 godina. Jedini problem u takvoj računici je činjenica da ona uključuje samo asteroide koji bi bili u stanju načiniti golemu štetu.

TC4 ne spada u takve, iako bi bio u stanju zbrisati manju državu. Svake godine relativno blizu Zemlje u prosjeku projure tri takva asteroida. TC4 je bio poseban jer nam se približio dovoljno blizu da svjetske astronomske agencije poput NASA-e, ESA-e i ostalih na tom preletu mogu testirati sustav uzbunjivanja pred asteroidnom opasnošću.